barndomsdrömmar

Skrivet 2013-10-30 Klockan 09:18:04

Tillbaka i kuta igen efter en tvådagars utflykt med världens bästa taxichaufför. Han har visat oss så mycket som man annars skulle ha missat. På vägen hem ifrån lovina badade vi i en vulkankälla och såg på ett vattenfall. Det tog oss sex timmar att komma "hem" så vi var lite möta igår kväll ifall man säger så. Men jag, Elin och Viktoria masade oss iväg till den stora affären för att köpa lite lättare luncher att ha på hotellrummet. (Annars blir det lätt skräp, eller inget alls.)

Vi har nu tre eller fyra aktiviteter som vi verkligen vill göra kvar. Surfa, gå på vattenlandet, safarit och vulkanvandringen. Det ska vi nu kolla upp och planera in :)
Att simma med delfiner var underbart, det var en barndomsdröm som gick i uppfyllelse och alla andra som oxå drömt om det, det är precis lika underbartsom det ser ut :) vi fick mata, klappa, åka, hälsa och pussas med dem :) ett minne för livet helt enkelt.

Idag har hela förmiddagen spenderats på stranden och en grabb har lovat oss att lära oss surfa nästa vecka :)) nu har vi flytt solen och jag ska börja läsa andra delen av femtio nyanser, lite snusk såhär på resan :)

Glömde att berätta att en kille kom fram och trollade för mig på krogen, han var sjukt grym!! I övrigt försöker vi hitta killar till Viktoria och Alice, men de flesta man möter är australienare, det bästa hade vart svenskar ifall de skulle börja gilla varandra, hehe :)

Hoppas att ni har det gott hemma i höstrusket, måste faktiskt erkänna att saknar hösten lite. Men vem har någonsin tackat nej till sommar och semester?
Puss puss

bali, kuta

Skrivet 2013-10-28 Klockan 10:22:54

Hej och hallå!
Vi har nu varit på Bali i 5 dagar, och det äger! Sjukt varmt, stora vågor och Nice stränder :) åk hit ifall ni får chansen. Vi ska testa på att surfa någon dag, ser fram emot det :)

Vi har hunnit vart ute två gånger och första kvällen bjöds det på skumparty, inte precis som att gå ut hemma ;) dock blev mina skor stulna och jag fick gå hem i en herr och en dam flippflopp.. men vad gör det om 100 år? Andra kvällen blev Viktoria uppraggad av en lesbisk tjej, sjukt roligt!!

Vi har nu hittat ett fint hotell som vi gillar. Bor i familjesviten allihopa :) lite annat än vart vi spenderade första natten, sjukt ofräscht.

Idag är vi på Lovina, vilket innebär att vi åkt över hela ön. Ifrån söder till norr. Påvägen har vi stannat vid en kaffeodling och druckit världens dyraste kaffe, sett en stor sjö, matat och blivit anfallen av apor och vart på två mini djurparker med bland annat fladdermöss och kängrur. Mycket givande dag.
Nu sitter vi på hotellet och här precis sett en delfin show, det är därför vi är här.. för att simma med delfinerna :) vi bor i president sviten så resten av resan lever vi på nudlar hehe :)

Vi ska sedan åka tillbaka till kuta igen och gå på vattenpark och safari. Sedan vill jag vandra i vulkaner med tips ifrån Johanna.
Nu har ni iaf en liten snabb update ifrån mobilen, kan tyvärr inte lägga upp några bilder men det kommer med tiden :)

Puss love, saknar er där hemma!!

Koh Chang, del 2

Skrivet 2013-10-18 Klockan 14:13:30

Dags for uppdatering nr tva. :)
Vi har nagra dagar kvar har i Koh Cang och vadret har varit super de senaste dagarna. Imorgon ar det tankt att vi ska pa elefanttur, eftersom detta ar den sa kallade elefanton. Sedan de sista dagarna ska vi hyra moped och aka pa en marknad och ett vattenfall.

I mitt forra inlagg glomde jag att meddela att Elin redan hade lyckats lasa in sig pa en toalett sa att jag var tvungen att be en Thai komma och hjalpa henne ut. Han fick klattra over ifran baksidan och montera av hela laset. Bra forsta grej liksom, jag skrattade ihjal mig!

Andra aventyr vi har varit med om ar att vi har varit pa en Krokodil och Ormshow, den var lite sadar. Men sjukt billig sa att det gjorde ingenting. Sedan har vi aven varit pa brollop. Ett av paren som ar med pa resan gifte sig pa varldens mysigaste stalle. Ska lagga upp bilder sa fort jag kan men pa detta hotell sa funkade det inte att koppla in min telefon tyvarr. Annars har vi varit mycket pa stranden, poolen och Shoppat en del. Jag har aven klippt av mig haret, sjukt slitet.. Var egentligen inte meningen, men hon klippte fel pa ena sidan sa att det fick bli kort. Tur att det vaxer ut. Har aven hunnit med att testa Thai-massage, bade skont och sjukt ont var det :) men det ar nagot som man maste testa tycker jag.

Nu har vi bara nagra dagar kvar pa detta stalle, sedan aker vi emot mera shopping och party. Ser verkligen fram emot detta. Den har on ar jattemysig men man vill testa pa alla delar :) De sista tva veckorna kommer Rasmus ner, blev jatteglad nar han hade bokat sina biljetter. Men innan dess ska vi vara tva veckor i Bali. Haller just nu pa att boka flygbiljetter :)) sedan ska vi ut och kaka kvallsmat och dricka kaffe, jag ar sjukt sugen! Blir kanske varat stammis stalle dar vi ater lunch i princip varje dag eller nagat gott stand pa gatan.

Uppdaterar sa snart jag far tid igen och hoppas att ni har det riktigt bra i Sverige.
Pussar och Kramar ifran ett fint Thailand. :))

Klicka pa bilderna sa blir de storre. Lite shopping, drinkar och fina utsikter :)

Koh Chang

Skrivet 2013-10-14 Klockan 12:54:38

Hej alla vanner! :)
Lovat att jag skulle uppdatera lite nu nar jag ar ivag. De forsta dagarna ar avklarade, de varsta.. resan hit alltsa, ni som kanner mig vet att jag ar sjukt rastlos.. efter en natt med noll somn pa flyget och direkt 5 timmar i buss sa var jag lagom svidig igar kvall och langtade mer hem an att vara kvar. Men efter en skon nattssomn sa ar jag glad igen. Vara rum ar superfina, jag bor med fyra andra brudar och vi har en familjesvit hehe. Till och med en barnsang finns, ifall det skulle handa nagot ovantat. (inte om nagon skulle foda, utan mer som extra ifall nagon av singlarna far hemslap) Vi har tva toaletter med bade badkar och duschar i bada, sedan en stor balkong eller altan kanske man ska kalla det med en trappa ner direkt till poolen :) saaaa, det ar alltsa dumt att klaga.

Imorse gick jag och Elin upp for att trana och sedan gick vi direkt till frukosen. Bra start pa morgonen. Frukosten ar super, goda juicer, frukt, bacon och agg hamnar pa min tallrik. Sedan finns det allt ifran brod till mat.
Annars har dagen spenderats pa stranden eller vid poolen. Vi har aven utforskat den popularaste gatan har, dar vi igar var och fick fot och nagalvard. Valdigt behovligt. Forsta Thai maten ar aten, har hittat nagot som aven passar mig. ansalange, men inget kan ju mata sig med en kottbit och potatis. Forsta kvallen fick det bli bacon cheeseburger, lite mer i min stil sadar.. hehe. Nu ska vi snart ga ner till gatan igen och fa lite massage. Allt ar superbilligt sa det galler att passa pa att ta hand om sig sjalv lite. Men forst ska jag forsoka att ringa Rasmus!

Hoppas att ni har det bra i Sverige, jag har det alltsa jattebra har. Sjukt svettigt, men det gillar vi! :) pussar och kramar ifran ett varmt Thailand.
(Ska forsoka ladda upp nagon bild igenom telefonen sa ska ni fa se.)

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!