surfing

Skrivet 2013-11-09 Klockan 05:23:15

surfning kan nu bockas av på listan, sjukt roligt och sjukt jobbigt! igår surfade vi med instruktör i 1,40 min vilket resulterade i en död och trött Linnea igår :) men visst skulle man pallra sig ut på krogen ändå ;) dock blev det inte så långvarigt för mig och Elin då vi hellre la prio på att vi skulle vara någolunda pigga idag när det var dags för surfdag nr 2. vi surfade själva idag och Alice och Viktoria hade fortfarande instruktör då de inte kände sig tillräckligt säkra. men det gick bra för mig och Elin ensamma ute i havet, vi hjälpte varandra och det gick faktiskt att tima vågorna fast vi inte trodde vi skulle klara det. så vi lär säkerligen hyra bräda någon av de sista dagarna här igen :) jag och Elin hade tur att få de bästa instruktörerna redan dag ett :))

nu ligger vi utslagna vid poolen och orkar inte göra ett handtag. hela kroppen värjer i princip.. mest min nacke vad jag nu har gjort med den. det blev även många skratt under våran första surf prövning, som vi trodde. jag lyckades få brädan i huvudet, jag och Elin krockade två gånger, min bräda for upp på land och smällde till en turist på benet som stod och tog kort. sist men inte minst så kom det en bautavåg och min instruktör tryckte ner bakdelen på brädan för mycket så både jag och brädan välte rakt över honom, stackarn!!

ikväll lär det väl bli någon slags utgång, men är sugen att se något annat än Bounty. det spelar bara samma låtar där så det är bra de första gångerna sedan tröttnar man. kanske går ut och sätter oss på liveband och dricker lite, det har bara hänt en kväll innan. då var vi på hotellets restaurang, bandet var sådär men vi åt jättegod efterrätt, drack goda drinkar och bärs så varför klaga?

nej, dags att kasta sig i poolen till och med skuggan är för varm!! hoppas att ni sover gott i Sverige :) puss och kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din M@il: (visas ej)

Blogg eller Hemsida:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!